Vraag
Moderators:Herman Schroons, Boxer, Exon
Allen,
Daar ik nieuw op dit forum ben had ik me graag even voorgesteld. Ik heb een kitcar en heb hiervoor recent een motor aangekocht. Deze heeft 800 km en is een as type 1 blok van 2110cc, standaard 1600 nokkenas, externe oliekoeling, 40 idf webers en porsche ansa uitlaat. Voor zover ik weet is deze verder vrij orgineel. Volgens de verkoper heeft deze een 100pk en heeft hij een standaard nokkenas gebruikt omdat hij geen draaiorgel wou maar meer een koppelmotor. Nu had ik graag hulp gehad om deze motor in te bouwen daar ikzelf de kennis hiervoor niet heb. Dit tegen een vergoeding natuurlijk. Ik had in de kitcar bij een keverspecialist een standaard 1600 laten inbouwen voor de homologatie wat me 650euro heeft gekost voor de vervangingsmotor (die ondertussen al serieus olie verliest...) en 900euro om hem aan te sluiten ( kitcar is op keverbasis en alle kabels, versnellingsbak etc was al voorzien dus was inhangen en aansluiten). Daar dit volgens mij zeer veel geld is en ik het ook wil leren had ik dan ook graag gevraagd of iemand me zou kunnen helpen ermee daar ik er dan ook iets van kan leren. Dit natuurlijk tegen een vergoeding voor de werkuren en verplaatsingskosten (regio diest). Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen
Daar ik nieuw op dit forum ben had ik me graag even voorgesteld. Ik heb een kitcar en heb hiervoor recent een motor aangekocht. Deze heeft 800 km en is een as type 1 blok van 2110cc, standaard 1600 nokkenas, externe oliekoeling, 40 idf webers en porsche ansa uitlaat. Voor zover ik weet is deze verder vrij orgineel. Volgens de verkoper heeft deze een 100pk en heeft hij een standaard nokkenas gebruikt omdat hij geen draaiorgel wou maar meer een koppelmotor. Nu had ik graag hulp gehad om deze motor in te bouwen daar ikzelf de kennis hiervoor niet heb. Dit tegen een vergoeding natuurlijk. Ik had in de kitcar bij een keverspecialist een standaard 1600 laten inbouwen voor de homologatie wat me 650euro heeft gekost voor de vervangingsmotor (die ondertussen al serieus olie verliest...) en 900euro om hem aan te sluiten ( kitcar is op keverbasis en alle kabels, versnellingsbak etc was al voorzien dus was inhangen en aansluiten). Daar dit volgens mij zeer veel geld is en ik het ook wil leren had ik dan ook graag gevraagd of iemand me zou kunnen helpen ermee daar ik er dan ook iets van kan leren. Dit natuurlijk tegen een vergoeding voor de werkuren en verplaatsingskosten (regio diest). Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen
Re: Vraag
prova schreef:Allen,
Daar ik nieuw op dit forum ben had ik me graag even voorgesteld. Ik heb een kitcar en heb hiervoor recent een motor aangekocht. Deze heeft 800 km en is een as type 1 blok van 2110cc, standaard 1600 nokkenas, externe oliekoeling, 40 idf webers en porsche ansa uitlaat. Voor zover ik weet is deze verder vrij orgineel. Volgens de verkoper heeft deze een 100pk en heeft hij een standaard nokkenas gebruikt omdat hij geen draaiorgel wou maar meer een koppelmotor. Nu had ik graag hulp gehad om deze motor in te bouwen daar ikzelf de kennis hiervoor niet heb. Dit tegen een vergoeding natuurlijk. Ik had in de kitcar bij een keverspecialist een standaard 1600 laten inbouwen voor de homologatie wat me 650euro heeft gekost voor de vervangingsmotor (die ondertussen al serieus olie verliest...) en 900euro om hem aan te sluiten ( kitcar is op keverbasis en alle kabels, versnellingsbak etc was al voorzien dus was inhangen en aansluiten). Daar dit volgens mij zeer veel geld is en ik het ook wil leren had ik dan ook graag gevraagd of iemand me zou kunnen helpen ermee daar ik er dan ook iets van kan leren. Dit natuurlijk tegen een vergoeding voor de werkuren en verplaatsingskosten (regio diest). Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen
zie je wel, en als dat dan klaar is wil ik ook wel even langskomen om dat ding te proefrijden

Born to have fun
Anders een ander voorstel...............we nodigen ons allemaal ginder uit.............steken dat motorke daar effe in.............. IK ga da effe proberen lol.................en steken we ginds de (electrische) BBQ aanbug schreef:als hij laat weten waar we moeten zijn is dat zeer goedbuggyfan schreef:wil ik u dan ook komen helpen bug?
is toch maar een kleintje
greetz patrickdan kan ik er toch eene op zijn kap zitten he

Wat denken jullie????
Grts

Ps Patrick,dan breng ik ook ineens uw zetels mee!!
Born to have fun
allen,
Alvast bedankt voor de reacties. De wagen staat in regio diest. wel is het zo dat de orginele 1600 er nog in zit en deze er nog uitmoet. @ lucky ; als je kan leven met een bbq op houtskool is dat ook ineens geregeld. Ik sta er ook op iedereen te vergoeden en is het is vooral de bedoeling dat ik er wat kan van opsteken daar het mij enorm boeit maar ik er jammer genoeg niet genoeg van ken. Moesten er geintreseerden zijn hoor ik het graag via mail of pb
nogmaals bedankt
Alvast bedankt voor de reacties. De wagen staat in regio diest. wel is het zo dat de orginele 1600 er nog in zit en deze er nog uitmoet. @ lucky ; als je kan leven met een bbq op houtskool is dat ook ineens geregeld. Ik sta er ook op iedereen te vergoeden en is het is vooral de bedoeling dat ik er wat kan van opsteken daar het mij enorm boeit maar ik er jammer genoeg niet genoeg van ken. Moesten er geintreseerden zijn hoor ik het graag via mail of pb
nogmaals bedankt
die 1600 zal er dan rap uit liggen en over die vergoeding (3 flessen cola en ne bak bier kom je al heeeeeeeeeeel ver ze )prova schreef:allen,
Alvast bedankt voor de reacties. De wagen staat in regio diest. wel is het zo dat de orginele 1600 er nog in zit en deze er nog uitmoet. @ lucky ; als je kan leven met een bbq op houtskool is dat ook ineens geregeld. Ik sta er ook op iedereen te vergoeden en is het is vooral de bedoeling dat ik er wat kan van opsteken daar het mij enorm boeit maar ik er jammer genoeg niet genoeg van ken. Moesten er geintreseerden zijn hoor ik het graag via mail of pb
nogmaals bedankt
patrick en Lucky wanneer gaan we er voor
vind de hulp die jullie aanbieden een voorbeeld voor de site maar....
zou je niet eerst even begingen bij het beging:
de motor is door iemand anders gebouwd en we weten eigenlijk niet veel van wat er echt inzit of uitkomt.
Als het mijn ding was gebeurden het volgenden:
a: als er geen echte motorbouwers tussen de helpers zit even een specialist ter zake laten kijken, er zijn er diverse maar ik zou kiezen voor ofwel Silver ofwel Leo Hoeben, en wees maar gerust dat kost geen honderden euro's hoor
b: een motor met 40 IDF webers is niet zo maar af te stellen, dat dient te gebeuren op een testbank, ik liet de mijne afstellen bij Dirc van AMT, maar er zijn er nog andere, kost je 300 euro, maar je motor draait zoals het hoort, je hebt garantie, je verbruikt een pak minder, en je beschadigd je motor niet als hij verkeerd zou afgesteld staan.
Bij voorkeur gebeurd het afstellen als de motor uit de buggy is en met de definitieve uitlaat.
C: zoals Dirk al aanhaalde dient er waarschijnlijk wel het één en ander aangepast te worden. denk maar aan silent bloks op de boite electriciteit eventueel een extra beugel voor die kracht wat netjes op de chassis over te brengen
D: ik heb ondertussen wel wat ervaring lol en ben altijd bereid eveneens een hepende hand uit te steken.
Kortom bezint even voor ge begingt, of je doet hetzelfde als bij mijn eerste motor, drie keer er uit en er in en extra kosten.
Maar buiten dat zie je maar weer dat deze site geld waard is.
zou je niet eerst even begingen bij het beging:
de motor is door iemand anders gebouwd en we weten eigenlijk niet veel van wat er echt inzit of uitkomt.
Als het mijn ding was gebeurden het volgenden:
a: als er geen echte motorbouwers tussen de helpers zit even een specialist ter zake laten kijken, er zijn er diverse maar ik zou kiezen voor ofwel Silver ofwel Leo Hoeben, en wees maar gerust dat kost geen honderden euro's hoor
b: een motor met 40 IDF webers is niet zo maar af te stellen, dat dient te gebeuren op een testbank, ik liet de mijne afstellen bij Dirc van AMT, maar er zijn er nog andere, kost je 300 euro, maar je motor draait zoals het hoort, je hebt garantie, je verbruikt een pak minder, en je beschadigd je motor niet als hij verkeerd zou afgesteld staan.
Bij voorkeur gebeurd het afstellen als de motor uit de buggy is en met de definitieve uitlaat.
C: zoals Dirk al aanhaalde dient er waarschijnlijk wel het één en ander aangepast te worden. denk maar aan silent bloks op de boite electriciteit eventueel een extra beugel voor die kracht wat netjes op de chassis over te brengen
D: ik heb ondertussen wel wat ervaring lol en ben altijd bereid eveneens een hepende hand uit te steken.
Kortom bezint even voor ge begingt, of je doet hetzelfde als bij mijn eerste motor, drie keer er uit en er in en extra kosten.
Maar buiten dat zie je maar weer dat deze site geld waard is.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden
Deze gaat sowiezo naar een specialist achteraf om alles te checken en de webers af te stellen temeer het ondertussen over een deftige investering gaat wil ik dan ook geen risico's nemen. Ook laat ik er dan waarschijnlijk ook een porsche koeling op plaatsen dus moet sowiezo naar een specialist hiervoor. Het is nu gewoon belangrijk dat de motor erin zit zodat ik de nodige aanpassingen kan doen aan de carroserie, uitlaat, etc. Heb de laatste keer al 900euro kunnen betalen bij een keverspecialist om de motor erin te laten leggen terwijl ik er nieteens iets heb van kunnen opsteken. Nu heb ik de kans ,mits wat hulp, ( dewelke ik enorm appricieer btw) de wagen af te werken en wat bij te leren waarna hij naar de specilist kan of te "finetunen" en hierna naar de homologatie.
Schreef ik je al..
Gaat hier sneller voor je dan op de nederlandse keversite..
Succes met de ombouw en twijfel niet et erg aan ge kennis van wie je wilt helpen..
Lees even op deze site wie en wat ze zoals doen en gedaan hebben..
En benut hun kennis en wil om te helpen...
Robert Jan
Gaat hier sneller voor je dan op de nederlandse keversite..
Succes met de ombouw en twijfel niet et erg aan ge kennis van wie je wilt helpen..
Lees even op deze site wie en wat ze zoals doen en gedaan hebben..
En benut hun kennis en wil om te helpen...

Robert Jan
zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor
Baja
B1 project
69er donor