Als er nog steeds originele kleptuimelaars opzitten is het beter en makkelijker deze te vervangen door hoge lift tuimelaars. Om een andere nokkenas te steken moet het blok open en dat is een pak werk.prova schreef: Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen
Vraag
Moderators:Herman Schroons, Boxer, Exon
- Herman Schroons
- Super Mod
- Berichten:906
- Lid geworden op:zo, 13 feb 2005 11:39
- Locatie:Kontich - ANT
Groetjes, Herman
hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken, ik wil echt niet negatief doen hoor, alles wat je wil kan binnen een redelijk budget.
Probeer gewoon effe goed na te denken wat je wanneer wil, neem anders eens kontakt met Silver of met iemand anders op, als je meer wil weten stuur je maar een PB.
Probeer gewoon effe goed na te denken wat je wanneer wil, neem anders eens kontakt met Silver of met iemand anders op, als je meer wil weten stuur je maar een PB.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden
- cris_blitz
- Site Admin
- Berichten:5199
- Lid geworden op:do, 03 feb 2005 04:34
- Locatie:Belgistan
- Contacteer:
.
.
Aan een type-1 moet je niet frezen om er een Porsche koeling op te kunnen zetten (dat is enkel bij type-4)DIY schreef:hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken
.
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
@bug & patrick; geen probleem voor mij en alvast enorm bedankt (stuur jullie nog pm met adres)
@scrapheap; ik twijfel daar absoluut niet aan...? bedankt voor de tip van buggyboys website alvast
@diy; ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig ondertussen en orgineel zat er een audi quattro turbo in dewelke ik vervangen heb door een splinternieuwe golf gti om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik het best orgineel hou allemaal en voor de type 1 ben gegaan (mede door koeling-en homologatieperikelen). Heeft me allemaal redelijk wat geld gekost voor uiteindelijk niets buten veel frustratie maar de harde (lees kostelijke) lessen blijven je ook het meest bij nietwaar. Vandaar dat ik ook had besloten om eerst mijn interieur te doen (wat ondertussen zo goed als klaar is) dan de carroserie en daarna pas de motor maar voor ik mijn carroserie kan afwerken moet de motor er eerst inzitten. ook kan ik dan kijken of de uitlaat etc uitkomt zodat hij er niet terug uitmoet na volledig te laten "finetunen" omdat de uitlaat er bv niet op past of ik bv geen plaats heb doordat de porsche koeling erop staat. Ik had dan ook in gedachten eenmaal alles past en aangepast is hem sowiezo te laten nazien en de webers te laten afstellen. wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.
@scrapheap; ik twijfel daar absoluut niet aan...? bedankt voor de tip van buggyboys website alvast
@diy; ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig ondertussen en orgineel zat er een audi quattro turbo in dewelke ik vervangen heb door een splinternieuwe golf gti om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik het best orgineel hou allemaal en voor de type 1 ben gegaan (mede door koeling-en homologatieperikelen). Heeft me allemaal redelijk wat geld gekost voor uiteindelijk niets buten veel frustratie maar de harde (lees kostelijke) lessen blijven je ook het meest bij nietwaar. Vandaar dat ik ook had besloten om eerst mijn interieur te doen (wat ondertussen zo goed als klaar is) dan de carroserie en daarna pas de motor maar voor ik mijn carroserie kan afwerken moet de motor er eerst inzitten. ook kan ik dan kijken of de uitlaat etc uitkomt zodat hij er niet terug uitmoet na volledig te laten "finetunen" omdat de uitlaat er bv niet op past of ik bv geen plaats heb doordat de porsche koeling erop staat. Ik had dan ook in gedachten eenmaal alles past en aangepast is hem sowiezo te laten nazien en de webers te laten afstellen. wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.
- Herman Schroons
- Super Mod
- Berichten:906
- Lid geworden op:zo, 13 feb 2005 11:39
- Locatie:Kontich - ANT
Ik weet niet wat er aan de cilinderkoppen gedaan ivm de kleppen. Maar een cilinderinhoud en carburatie van een motor vergroten,(zoals bij u is gedaan), en verder geen aanpassingen doen aan kleptiming(nokkenas) of cilinderkoppen( klepdiameter) brengt niet zo veel op en is voor ook voor mij eerder ongewoon.prova schreef: wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.
Niet dat het uw motor onbetrouwbaarder of minder duurzaam zal maken, tegenovergesteld eigenlijk. Maar hij word er wel gulziger mee en de koppel/vermogen winst zal slechts matig zijn.
In geval het puur originele 1600 koppen zijn en je toch eerder een laagtoerige motor wil hebben zou ik voor tuimelaars gaan met een 1 op1, 4 overbrengingsverhouding. Zitten er grotere kleppen in zou ik tuimelaars met een 1 op 1,25 verhouding gaan. De vergrote motor zal er beter mee ademen en meer koppel en vermogen leveren.
Uiteraard brengt dat een zwaardere belasting op de krukas teweeg, maar dat zal het AS blok wel doorstaan.
Groetjes, Herman
@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...
Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx
Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx
herman,
Zou volgens verkoper ook nog een 78 krukas hebben, As motor zijn, oettinger cilinders, ronde loodvrije koppen met bewerkte kanalen, versterkte oliepomp, verlicht vliegwiel, alu riemschijven,externe oliekoeler,verscheidene porsche 356 onderdelen, 2110 cc en audi stahlpleule (?). Motor komt van duitsland en mijn duits is niet zo super, sorry :roll:
Zou volgens verkoper ook nog een 78 krukas hebben, As motor zijn, oettinger cilinders, ronde loodvrije koppen met bewerkte kanalen, versterkte oliepomp, verlicht vliegwiel, alu riemschijven,externe oliekoeler,verscheidene porsche 356 onderdelen, 2110 cc en audi stahlpleule (?). Motor komt van duitsland en mijn duits is niet zo super, sorry :roll:
prova schreef:@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...
Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, heb ik ook al dikwijls ondervonden met de nova.
Maar , ik weet zeker dat je hier op het goede forum bent terechtgekomen.
Van de buggymannen hier heb ik nog nooit negatieve reacties gekregen omdat ik met een kitcar rijd, integendeel zelfs.
In ieder geval een dikke proficiat dat je deze gehomologeerd gekregen hebt.
Hopelijk zien we elkaar deze zomer op de meetings

gewoon de mensen laten zeuren wat je wel mag of moet, en je eigen droom bouwen.
wacht maar tot je er mee rond snort, je zal de afgunstige blikken wel zien
Een dikke proficiat dat je hem gekeurd kreeg, en met je keuze
wacht maar tot je er mee rond snort, je zal de afgunstige blikken wel zien
Een dikke proficiat dat je hem gekeurd kreeg, en met je keuze
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden